Neděle 26. dubna – 3. neděle velikonoční
7:45 – Za rodinu Sedláčkovu, Kašparovu, Módlovu a za duše
očistci
9:15 – Za farnost
Pondělí – 7:00 – Za Pavla Sekničku, Jarmilu Doležalovu, živou a zemřelou
rodinu a duše v očistci
Úterý – Sv. Ludvíka Marie Grigniona, kněze:
7:00 – Za Růženu Součkovu a Ladislava Kaštana
18:00 – Jersín
Středa – Sv. Kateřiny Sienské, panny a učitelky církve
18:00 – Za rodinu Blažkovu, Čermákovu, Necidovu, Paikovu a Bertu
Dujčíkovu
Čtvrtek – Sv. Zikmunda
7:00 – Za obrácení a Boží spásu pro rodinu
Pátek – Sv. Josefa dělníka – Počátek měsíce zasvěceného P. Marii, 1. pátek
v měsíci
7:00 – Na poděkování Pánu Bohu
17:00 – Výstav Nejsvětější svátosti, příležitost ke sv. smíření
18:00 – Za rodiče Tomanovy a syna Josefa
Sobota – Sv. Atanáše
7:00 – Na úmysl dárce
19:00 – Mše svatá s nedělní platností
3. neděle velikonoční – 4. neděle velikonoční – neděle Dobrého pastýře 7:45 – Za farnost
9:15 – Za Vojtěcha Rohovského, manželku Marii a syna Vojtěcha
Další informace
Poděkování všem za finanční dary určené pro farnost. V tomto týdnu jste, v hotovosti i převodem na účet, darovali celkem 6 500 Kč.
Poděkování také za vaše modlitby a oběti.
Ustanovení vlády
Bohoslužby a náboženské obřady jsou od 24. dubna 2020, za účastí 15 osob povolené. Pohřby zůstávají dále v neomezeném režimu.
Veřejné bohoslužby je možné slavit za dodržení těchto pravidel:
– V kostele musí lidé dodržovat minimální rozestupy dva metry mezi účastníky bohoslužeb (s výjimkou členů v rámci jedné rodiny nebo jinak propojených osob);
– Účastníci si před vstupem do kostela povinně vydesinfikují ruce;
– Všichni účastníci bohoslužeb mají roušku vyjma okamžiku přijetí Eucharistie;
– Vynechává se pozdravení pokoje a žehnání se svěcenou vodou;
– Kostel je po bohoslužbě řádně vyvětrán a jsou desinfikovány kontaktní plochy (kliky, lavice apod.). Údržbě a čistotě prostoru je věnována mimořádná péče;
– Kostely mimo bohoslužeb zůstávají otevřené jako obvykle pro osobní modlitbu
a individuální duchovní péči;
– Za dodržování těchto pravidel je zodpovědný duchovní, který předsedá
bohoslužbě.
Slovo kněze:
Milí farníci, číslo 15 není pro naši farnost a možnosti kostela vysoké. Umožňuje nám mnohé. Domnívám se, že bohoslužby během týdne, jsme schopni zajistit.
Musíme řešit neděli. Prosím o zvážení situace a možností. Bylo by vhodné dát přednost těm, kdo mají na tu mši svatou napsaný úmysl. Vzhledem k nedělnímu počtu věřící v kostele, by bylo možné zůstat ještě jednu nebo dvě neděle doma a prožívat liturgii v nouzovém režimu, tedy slavit v kruhu rodiny. Přínosem by mohlo být i střídání účastníků bohoslužeb, také i mše svatá v sobotu večer s nedělní platností. Věřím, že toto všechno je na krátký čas.
Otevřené zůstává konání poutí ve Frankově Zhořci a Meziříčku.
Připomínám, že kostel je otevřený od rána do večera k osobní modlitbě. Rovněž kněz je k dispozici. Děkuji, že tuto možnost využíváte.
Příprava k prvnímu přijetí svátostí dětí probíhá skrze elektronickou komunikaci. Termín nyní není možné stanovit, ale věřím, že se to podaří. Příprava biřmovanců probíhá podobným způsobem.
14. dubna převzala naše farnost štafetu poutí Nového Jeruzaléma. Prosíme: o nová a trvalá kněžská a řeholní povolání 2) o věrné a obětavé spolupracovníky duchovních 3) o vzrůst víry v našem kraji 4) o pokoj a mír ve světě a v našich rodinách 5) o život těla a duše pro všechny počaté děti 6) na smír za hříchy celého svět.
Pamatujte prosím modlitbou svatého růžence i ve svých domovech.
Bohoslužby v kaplích na vesnici budou pouze tam, kde jsme schopni zajistit ustanovení vlády a biskupů.
Týden modliteb za duchovní povolání začíná v neděli 27. 4. a vyvrcholí v neděli 3. 5. V tuto neděli slavíme Neděli dobrého Pastýře a současně den za nová duchovní povolání. Pán Ježíš nás vybízí: „Proste Páně žně, aby poslal dělníky na svou žeň.“
Nedělní evangelium
Lk 24,13-35
Ještě ten den první po sobotě se ubírali dva z učedníků
do vesnice zvané Emauzy, která je vzdálena od Jeruzaléma šedesát honů.
Hovořili spolu o tom všem, co se stalo. Jak tak hovořili a uvažovali,
přiblížil se k nim sám Ježíš a připojil se k nim. Ale jako by jim cosi
zadržovalo oči, takže ho nepoznali. Zeptal se jich: „O čem to cestou
spolu rozmlouváte?“ Zastavili se celí smutní.
Jeden z nich – jmenoval se Kleofáš – mu odpověděl: „Ty jsi snad jediný,
kdo se zdržuje v Jeruzalémě a neví, co se tam tyto dny stalo!“
Zeptal se jich: „A co se stalo?“
Odpověděli mu: „Jak Ježíše z Nazareta, který byl prorok, mocný činem i
slovem před Bohem i přede vším lidem, naši velekněží a přední mužové
odsoudili k smrti a ukřižovali. My však jsme doufali, že on je ten,
který má vysvobodit Izraele. A k tomu všemu je to dnes třetí den, co se
to stalo. Některé naše ženy nás sice rozrušily: Byly časně ráno u hrobu,
nenalezly jeho tělo, přišly a tvrdily, že měly i vidění andělů a ti prý
říkali, že on žije. Někteří z našich lidí odešli k hrobu a shledali, že
je to tak, jak ženy říkaly, jeho však neviděli.“
A on jim řekl: „Jak jste nechápaví a váhaví uvěřit tomu všemu, co
mluvili proroci! Což to všechno nemusel Mesiáš vytrpět, a tak vejít do
své slávy?“ Potom začal od Mojžíše, probral dále všechny proroky a
vykládal jim, co se ve všech částech Písma na něj vztahuje.
Tak došli k vesnici, kam měli namířeno, a on dělal, jako by chtěl jít
dál. Ale oni na něho naléhali: „Zůstaň s námi, neboť se připozdívá a den
se už nachýlil.“ Vešel tedy dovnitř, aby zůstal s nimi. Když byl s nimi
u stolu, vzal chléb, pronesl nad ním požehnání, rozlámal ho a podával
jim. Vtom se jim otevřely oči a poznali ho. On jim však zmizel. Tu si
mezi sebou řekli: „Což nám nehořelo srdce, když k nám na cestě mluvil a
odhaloval smysl Písma?“
Ještě tu hodinu se vydali na cestu a vrátili se do Jeruzaléma. Tam našli
pohromadě jedenáct apoštolů i jejich druhy. Ti řekli: „Pán skutečně
vstal a zjevil se Šimonovi.“ Oni sami pak vypravovali, co se jim
přihodilo na cestě a jak ho poznali při lámání chleba.